zondag 21 maart 2010

Art journal

4 art journal pagina's voor Let It Loose.

Les # 5, gebruik je eigen handschrift. Voor de achtergrond eerst wat alfabetletters opgeplakt, daarna bespoten met glimmermist en weer verwijderd. De inktvlekken zijn met zwarte verf gemaakt, de typemachine is een plaatje dat ik uit de tv gids heb geknipt en de achterkant van de ansichtkaart is een kopie van een oude hondenkaart die ik verzamel.

Les # 6, gesso. Hier heb ik eerst een dikke laag gesso op het papier gezet. Terwijl het nog nat was heb ik er een paar lapjes stof wat verfrommeld opgelegd, en er meteen weer een flinke laag gesso overheen geverft. Het woord create is gemaakt van een draad gehaakte wol. Ook hier eerst een dikke laag gesso waarin het woord is gelegd en daarna er over geverft. Toen dit allemaal droog was ben ik met verschillende kleuren inkt over de gesso gegaan zodat de structuur wat duidelijker naar voren komt. Tot slot met de naaimachine nog een hart, een kader en in het midden van de pagina wat lijnen genaaid.

Les # 7, maak een collage. Ik vond het moeilijk om te beginnen. Ik had werkelijk geen idee wat het moest worden.In ieder geval wilde ik Dimple en Aivy op de pagina gebruiken.Eerst maar de achtergrond geverft met een inktroller, dan uit een paar foto's de koppen van de honden geknipt. Daarna uit verschillende tijdschriften een heleboel plaatjes bij elkaar gezocht. Hier een selectie uit gemaakt. Maar gewoon begonnen met plakken en toen ging het ineens vanzelf, nog wat doedels en mijn eerste collage was af !!!!!!!!!!!!

Les # 8, doedelen. Ook hier de achtergrond geverft maar nu met een lakroller. Hier en daar wat restjes papier en stickers opgeplakt ( de meeste zijn van Sassafrass ). Daarna begonnen met doedelen. Helemaal mijn ding, ik was dan ook best tevreden met het resultaat.

Gisteren zijn Kim en ik bij Marjolijn op visite geweest. Natuurlijk was het meer beppen dan scrappen, maar we hebben alle drie toch wel iets gemaakt. Marjolijn en Kim doen beide mee met een blinde scrap op het scrapheapforum en hadden hun lay-out zo goed als af. Zelf heb ik een paar bloemen gemaakt met de ponsen van Marjolijn, twee van cardstock en één van een filterzakje. En dit ATC kaartje. Zentangling, deze doedeltechniek heb ik op Marit's blog gezien ( die dit heeeeeeeeel goed kan ). Ik wilde het ook eens proberen en een ATC is groot genoeg om op te beginnen. Ik ben er achter gekomen dat ik een dunnere pen nodig heb en nog heeeeeeeeel veel moet oefenen !!!!! Maar ik vond het wel leuk om te doen.

Neem even een kijkje in de Let It Loose gallerij. Hier is van iedere deelnemer een werkstuk te zien.

Bedankt voor het kijken en een fijne week.

2 opmerkingen:

  1. Leuk, om je pagina's zo op een rijtje te zien staan! Ze zijn stuk voor stuk prachtig!Dat doedelen jouw ding is, is goed te zien! Dat zentangling is ook echt iets voor jou... ziet er goed uit hoor, je ATC!!! (Lekker formaatje he?) Gewoon veel doen, niet te veel nadenken en doedelen... maar let op: het is verslavend!!!
    Oh, een leuke link over zentangling is de volgende: http://www.squidoo.com/zentangles
    en http://www.squidoo.com/zentangle-links

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige werkjes Maja! Mijn favoriet is je collage, die is werkelijk prachtig geworden!!! Daar zou ik vandaag aan moeten werken (als ik, zoals ik al zei, een beetje tijd vind...), maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik eraan moet beginnen! Ik heb totaal geen inspiratie en ik denk niet dat het "mijn ding" zal zijn. Hopelijk komt het, net zoals bij jou, in orde eens ik eraan bezig ben. Maar eerst ga ik eens dat "zentangling" gedoe bekijken, jouw ATC is cool!
    xxx Peggy

    BeantwoordenVerwijderen