vrijdag 20 november 2009

Yeahhh gewonnen

Ik heb net bij mijn "sis" Marit op haar blog gekeken en zag dat ik één van de prijswinnaars was van haar blogiversery give-a-way !!! Haar blog bestond dinsdag 11 nov 1 jaar en dat wilde ze vieren door wat scrapspullen en een online workshop weg te geven.. Ik heb de scrapspulletjes gewonnen en ben daar erg blij mee.Marit nogmaals bedankt.Als je interesse hebt in een workshop van Marit (artjournals, boekbinden ,werken met verf en gelmediums,etc)kijk dan op haar blog http://www.maritscrapworld.com/blog/
Dan nu nog een paar layouts die ik de laatste tijd gemaakt heb.

Deze keer een vintage layout van mijn overgrootouders van moeders kant.Opa en Oma van Gestel.Mijn overgrootmoeder heb ik nooit gekend.Mijn overgrootvader wel.Later is hij voor de tweede keer getrouwd en dat was natuurlijk mijn overgrootmoeder.Ze zijn gestorven in 1978 en 1979.Aan hen heb ik dus nog veel herinneringen...maar goed deze foto is van mijn eerste overgrootmoeder en dit is waarschijnlijk hun trouwfoto.

De ondergrond is bruin cardstock, daarop heb ik eerst hier en daar wat crackle gesmeerd en daar een laag gesso over geverft.Waar de crackle zat is de gesso open gesprongen en komt het bruin van de cardstock weer te voorschijn. Daarover heen met groene distressinkt nog wat gestempeld.Het papier is van Cosmo Cricket,Jenny Bowlin en wat restjes. Verder veel bloemen oud kant (uit een brocante winkel),kralen (van een oude ketting gekregen van Yolanda) en allerlei kleine embellishments die ik al lang had liggen..De vlinders en letters heb ik gemaakt door een uitdrukvel te gebruiken als mal...Naast de foto steekt een stukje van hun trouwboekje uit.Deze heb ik eerst gekopieerd en daarna verkleind afgedrukt.

Nog een LO maar dan meer van deze tijd. Het gaat over wat Dimple en Aivy deze zomer gedaan hebben. Nou daar hoef je niet naar te raden ha ha. Het achtergrondpapier is al een oudje, de afdruk is water. Om de kleur wat af te zwakken heb ik er een dunne laag gesso over geverft. Aan de onderkant nog een stuk papier van Cosmo Cricket.Voor een vrolijke uitstraling lekker veel embellishments erop.Uitgeknipt en kant en klaar. Want plezier hadden ze die meiden!!!!

Morgen met Kim naar Carla voor een workshop kerstkaartjes maken.Kim is daar heeeel erg goed in. Ik ben niet zo van de kaartjes, tot nu toe heb ik er maar een gemaakt. Maar wie weet krijg ik de smaak te pakken. Ik heb er in ieder geval zin in! !!! Een heel fijn weekend

3 opmerkingen:

  1. WAt lief van je Maja, om reclame voor mij te maken! Je pakketje gaat morgen naar het postkantoor trouwens... Ik vind je vintage scrap geweldig en je uitleg over hoe je het allemaal deed is ook heel fijn... zitten aardige tips tussen! (maar nu wil ik dus ook crackle paint.. blogs lezen is niet goed voor de portemonnee - ik zag ook al ergens een typemachine en een slice - ik hoop maar dat de Sint nog langskomt!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maja, wat een prachtige lay out van je overgrootouders. En een gave beschrijving. Leuk die gesso met cracklepaint. Kun jij op je Blog instellen dat je de foto's groter kunt zien. Ik vind het altijd leuk om ze wat groter te bekijken.

    Groetjes Marjolijn

    Oh ja, ik kwam eigenlijk kijken of je kaartjes al on line stonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend mooie lo van je grootouders, hele gave details heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen